Jak prowadzić salon krawiecki by przynosił zyski?
Krawiectwo to niełatwy kawałek chleba, bowiem wymaga sporo wysiłku, precyzji, a nie zawsze ilość włożonej pracy jest proporcjonalna do osiąganych zysków. Można jednak spróbować zintensyfikować produkcję, a także wejść na rynek modowy pod własną marką. Umiejętność szycia pod konkretny wymiar jest usługą pożądaną i taką, której wbrew pozorom brakuje w wielu miastach. Bardzo często w sklepach mamy pewien kanon rozmiarów najczęściej od 34, a częściej 36 do 44. Natomiast wszystkie rozmiary mieszczące się poniżej lub powyżej wzorca są pomijane przez sieci handlowe i tu jest szansa na rozwój salonu krawieckiego.
Po pierwsze: nawiąż współpracę z hurtownią – pasmanterią online
Na pewno istotne znaczenie ma inwestycja w najlepsze materiały i nici, tak by produkty, które „wyjdą” z salonu krawieckiego charakteryzowały się najwyższą jakością. Stąd warto nawiązać współpracę z hurtownią – pasmanterią online, która oferuje najwyższej jakości materiały, a także akcesoria pasmanteryjne. Warto zwrócić uwagę na wybór produktów, jakie oferuje dany producent nici do szwalni. Trzeba dopasować ich grubość, a także kolor do wybranych projektów, zatem najlepiej w ofercie mieć zarówno jedne, jak i drugie. Możliwość zakupienia materiałów w cenie hurtowej umożliwia bardziej opłacalną produkcję nie tylko na zlecenie, ale również pod własną marką, na sprzedaż.
Po drugie: zadbaj o dobre wyposażenie miejsca pracy
Na pewno odpowiednie wyposażenie w salonie krawieckim jest niezbędne. Dobrze sprawdzą się duże modułowe biurka. Przy jednej części można tworzyć i wycinać wykroje, a n drugiej będzie stała maszyna do szycia. Ilość stanowisk zależna jest od ilości pracowników zatrudnionych do szycia odzieży. Oczywiście im więcej maszyn, tym większa potrzeba rozdzielenia pomieszczeń na te do przygotowywania wykrojów i te do wykonywania pracy, gdzie warto zadbać też o odpowiedni poziom wyciszenia ścian. Oczywiście salon krawiecki może mieć również swoją wystawę na przedzie lokalu, wszak każdy może przyjść nie tylko na przeróbki, ale również w celu uszycia danej odzieży od A do Z. Salon krawiecki może zatem przedstawiać własne pomysły i projekty, a tym samym nieco wpisywać się w klasyczne atelier, ale z bardziej przystępnymi cenami niż od projektanta.
Po trzecie: twórz wykroje, na podstawie których można szyć sukienki czy spodnie w danych rozmiarach
Kolejny krok do spopularyzowania salonu krawieckiego to tworzenie własnych wykrojów, zarówno tych potrzebnych do tworzenia modnej odzieży na sprzedaż, jak i po to by sprzedawać same szablony, wszak nie brakuje osób, które krawiectwem się interesują i takie szablony chętnie nabywają. Tworzenie wykrojów ma również praktyczny cel. Jeśli 10 osób o podobnym rozmiarze poprosi o uszycie np. kobiecego czy męskiego garnituru. To posiadając wykroje można szybciej przejść do pracy, oczywiście tu uwzględnia się nie tylko długość, ale i szerokość nogawek, a salon krawiecki ma to do siebie, że jest lepszą alternatywą dla sklepu odzieżowego, gdyż każdy element odzieży można w stu procentach dopasować do sylwetki, a przecież praktycznie nie ma dwóch identycznych osób, jeśli chodzi o szczegółowe wymiary. Śledź trendy, aby mieć zawsze swoim klientom do zaproponowania coś ciekawego.
Po czwarte: wejdź w rynek „no waste” i zaproponuj klientom kreatywne przeróbki i prezentuj swoje pomysły w sieci
Możesz również prowadzić swój biznes w duchu filozofii no waste i zaproponować klientom kratywne przeróbki. Zacznij od rzeczy ze swojej garderoby. Przerabiaj je i prezentuj swoje dzieła online. Zdobycie followersów wcale nie jest trudne, a szybko znajdziesz grono odbiorców, a także osoby chętne, byś na podstawie tego co zobaczyli, uszyła ubranie specjalnie dla nich.
Bez wątpienia ubrania były, są i będą potrzebne, dlatego prowadzenie biznesu takiego jak salon krawiecki może być naprawdę opłacalne. Nie brakuje ludzi, którzy szukają specjalistów, by szyć swoje projekty i z nimi taki salon może nawiązać współpracę. Ponadto trzeba pamiętać o osobach o niestandardowych rozmiarach, czy bardzo wymagających, które pędzą do krawcowej z każdą rzeczą, która nie leży im idealnie.